Martin Eriksson ny VD på SecMaker

SecMaker, Nordens ledande leverantör av digital säkerhet, har tillsatt Martin Eriksson som ny vd för bolaget. Martin kommer närmast från varumärkes- och kommunikationsbyrån Occasion och ersätter nuvarande vd och grundare Niklas Anderson.

Placeholder

Martin Eriksson har en gedigen erfarenhet av ledarskap och organisationsförändringar och kommer närmast från rollen som CFO och partner på varumärkes- och kommunikationsbyrån Occasion. Dessförinnan har Martin en lång karriär inom IT- och telekombranschen, där han bland annat var med och startade Boxer TV-Access och hade ledande roller på företag som TeliaSonera och British Telecom. Utöver detta har Martin arbetat som managementkonsult i många år mot industrin, teknikbolag och tjänsteföretag. Martin ersätter grundaren Niklas Anderson som varit vd på SecMaker senaste 14 åren och som framöver kommer fokusera på rollen som marknadschef och partneransvarig.

Det känns bra och rätt att lämna över vd-rollen till Martin i ett läge då bolaget är redo att gå från att vara entreprenörsdrivet, till ett företag som växlar upp för nya marknader och affärer, både inom och utanför Sveriges gränser, säger Niklas Anderson.

Martin kom i kontakt med SecMaker 2015 i samband med ett konsultuppdrag åt styrelsen. Efter det höll Martin och bolaget kontakten och har nu hittat varandra i en gemensam satsning framåt.

− SecMaker har en fantastisk potential med sin kombination av världsledande teknik, enastående kompetens inom säker inloggning och informationshantering samt en synnerligen stark marknadsposition i Sverige. Dessutom ökar intresset och förståelsen för digital säkerhet oerhört snabbt i alla delar av samhället. Allt fler företag och organisationer, både privata och offentliga, förstår hur viktigt det är att prioritera detta idag. Som ny vd ser jag fram emot en spännande tillväxtresa och att kunna bidra till att förmedla betydelsen av IT-säkerhet och hur man enkelt både kan lösa sina säkerhetsutmaningar och effektivisera sin verksamhet, säger Martin Eriksson.

För mer information, vänligen kontakta:

Martin Eriksson, VD på SecMaker
Telefonnummer: 070 799 93 28